onsdag 10 juni 2009

Trivial pursuits

Vi har storstädning ibland. "Vid behov" heter det enligt min anticimexordlista. Anticimex ger oss en stor pärm som heter Egenkontroll, och där står stora ord såsom "livsmedelshygien" och sånt som restaurangpersonal tydligen väldigt sällan hör talas om.
Nä, skämt åsido. Visste ni att typ 99% av alla anmärkningar som inspektörerna från miljö & hälsa har gäller dokumentation? Typ, hur kall var fisken när vi la den i frysen? -21 eller -22 grader? Är vår gladpack framtagen med avseende på livsmedelsbranschen? Sånt ska man hinna dokumentera som egenkontrollsansvarig. Och idag har vi handlat. Go me! Och sen var det storstädning som sagt. Killarna har rensat i köket, och jag och Lovisa har städat... allt annat, typ. Nu ligger änligen mina bankettglas i rätt kartonger, så att nästa gång vi har en grupp på över 50 pers så slipper vi alla springa fram och tillbaka med snaps-, grappa-, whiskey- och vitvinsglas som ligger i fel kartonger.

Och nu har jag ont i huvudet. Köket och jag har redan bråkat om appellationer, och det ligger till så här: de har fel, och jag har huvudvärk. Samma sak som gällde Jane Austen och Emily Dickinson gäller mig: man behöver inte veta så mycket, huvudsaken är att man känner efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar