fredag 26 juni 2009

Och så hängdes jag ut i dagens tidning...

... som någon sorts illvillig Alex Schulman-style bitterbloggare som hänger ut våra kära gäster på nätet när jag inte tycker att de beter sig. Hoppsan. Bloggen handlar om allt från skatteverket till vin till smink. Det är lite roligt att jag sa just det till herr Journalist, att inläggen om skatteverket är by far de populäraste. Men det passade tydligen inte in i vad han redan hade bestämt sig för att skriva, nämligen att våra gäster kan läsa om sig själva på nätet. Att skatteverket kan läsa om sig själva på nätet klingar inte riktigt lika sensationsjournalistiskt klart, antar jag.

Så låt mig då klargöra. Den här bloggen existerar för att följa mitt liv som 21-årig tjej i den mansdominerade världen restaurang och vin. Jag läser på heltid till molekylärbiolog de timmar jag inte jobbar. Jag brinner för mitt jobb, mina viner, mina studier och för att leva. Denna bloggen följer vad jag gör från dag till dag, och ibland händer det att en gäst gör något roligt/dumt/konstigt/jättesmart som jag vill belysa. Då är det inte gästen som är fokus, utan handlingen. Gästen utelämnas helt. Igi, min framstående chef, hade aldrig tillåtit mig att drista mig till något så oprofessionellt som att hänga ut gäster på nätet. De personer man lär känna är mina vänner och medarbetare som gett sitt samtycke till att omnämnas. Den här bloggen är, om jag får citera från en annars felaktig artikel, inte till för att dela ut några kängor. Den är till för att berätta roliga historier. För i mitt liv händer något hela tiden, och jag hoppas det är underhållande att läsa om. Jag har flera roliga idéer på väg, bland annat en om när Igi slängde ut en journalist från restaurangen. En annan idé jag har handlar om vad vi vet om MORDET PÅ OLGAS! Här kommer då en lämpligt cliffhanger: till nästa inlägg... Vi hörs!

p.s. Ett stort tack till alla ni som ringt till restaurangen och mig, mailat och messat som håller med om att artikeln var felaktig. Vänner, gäster och random bloggsurfare: tack. Jag uppskattar verkligen ert stöd! Jag har lärt mig en värdefull läxa. Om inte annat kommer jag i fortsättningen ta allt som skrivs i tidningar med en skottkärra salt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar