måndag 1 juni 2009

Pinsamt, Babs-Paylink!

Okej, nu är det inte roligt längre. Jag har feber, ont i knät och vår kortmaskin har krånglat i en vecka och Babs-Paylink skiter i det.
Överhuvudtaget begriper jag inte varför de fortfarande finns som företag. Om vi som restaurang hade skitit så fullständigt i våra kunder hade vi fått stänga innan vi ens hade öppnat. Vår kortläsare kan inte göra det den finns till för, alltså läsa kort. Tänker de byta ut den? Näpp. Vadå, vi kan ju ringa in transaktionerna! Jo, men det tar ju sin lilla tid. Och vi kan inte med gott samvete ta dricks av våra kunder när de måste vänta på att få betala i 30 min... Är det då inte myyycket bättre att vi har en kortläsare som fungerar? Då la de på luren i örat på mig. Tack.
Vad tycker ni vi ska göra, Babs-Paylink? Be alla kunder ta ut kontanter innan de kommer hit? Fakturera dem alla? Jo, för det har vi tid och råd med, en sån liten restaurang som oss. Jag är ju redan här 12 h om dagen, Igi ännu mer. Ge oss mer jobb, för vi har så lite att göra!

Nu byter vi ämne.
Jag och Igi har utmanat köket på TP. Det har därför varit väldigt tyst från köket på ett tag. Varje gång de säger något skanderar vi "we want a match", och då faller en tung ridå av tystnad ned. Som det kan vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar