onsdag 24 juni 2009

They say the restaurant business is the worst in the world...

... and they're probably right.
http://www.nytimes.com/2009/06/24/dining/24sober.html - mycket tänkvärt. Jag har själv sett konsekvenserna av hur fel det kan bli när man måste dricka alkohol på jobbet, samtidigt som något är fel hemma. Tyvärr blir man full och odräglig på jobbet, även om det inte är där problemen från början ligger så hamnar de snabbt där också. Jag har sagt det förut till några av er som har ätit hos oss, att man ska aldrig lita på en smal kock. Om man överför den tanken till mitt jobb bör man inte heller lita på en nykter sommelier. Tyvärr tror jag inte att jag skulle lita på en full sommelier heller.

Annars välkomnar jag ölrevolutionen som sakta men säkert håller på att ske. http://www.nytimes.com/2009/06/24/dining/reviews/24pour.html Nu krävs bara en matrevolution på pubarna, sen kanske vi har fine dining med öl? Igi kommer att motsätta sig detta å det grövsta, men hey! det är ju faktiskt kockarna som är innovatörerna här. Något ljushuvud hade ju lyckats "tolka" en skogspromenad med 67 olika ingredienser, kan man inte göra det med ett klassiskt brittiskt krogbesök? Jaja, när Igi läser detta kommer jag få höra om hur fel jag har i en vecka. Minst. Men jag ger er denna nöt att knäcka: vilken alkoholhaltig dryck passar bäst till en riktigt stark curry?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar