fredag 5 juni 2009

Skärp er, journalister.

Hej kära läsare.
Ni har säkert läst nöjesguidens tio-i-topp lista. Vi ligger på sjätte plats. Hos oss är det trevligt, men dyrt, och så finns det mygg i dammen utanför.
Alltså, vad fan är det med journalister nu för tiden? Vi är den enda restaurangen på den där listan som är i svensk mästarklass i white guide. Våra menyer ligger på sk paketpris, ett pris för en hel meny och inte per tallrik alltså. Ska man dela upp det per tallrik hamnar det någonstans på 120 kr. Vilket är billigt (!) om man jämför med övriga restauranger på listan, som till exempel tar 195 kr för nån jävla bake-off. Eller något som är så flottigt och oavrunnet efter fritering att det lämnar "balsam" på läpparna. Fy fan vad äckligt, säger jag bara. Det är ingen restaurang jag kommer att besöka iallafall. Inte heller kommer man se mig på den restaurang där man måste inta lika delar avgaser och mat på uteserveringen. Och då klagar kärringen på lite mygg i dammen UTANFÖR vår restaurang?
Dessutom är det omöjligt så att hon varit och ätit hos oss. För vår terrass har ju inte öppnat ännu, då den ännu är under tillbyggnad.

Allt är sant på internet, och nu säger jag dagens sanning till er vars pennskrap/tangentknatter hörs på mittupslagen. Antingen kan ni komma hit, sätta er ner och prata med oss och ha en vettig diskussion om hur vi arbetar, eller så kan ni hålla er borta. Vi lagar bra mat även utan era åsikter. Vi kör vårt race från scratch, och vi gör det med passion. Ska ni kritisera oss, så gör det med lite ambition.

10 kommentarer:

  1. Hej på er. Anledningen till att ni är med på TOPPlistan över Malmös 10 bästa uteserveringar är att vi tycker att ni är bra. Jag är förvånad över er arga reaktion när vi faktiskt tipsar våra läsare om att besöka er och er uteservering. Som om det positiva vi skrev var helt bortblåst pga ett par myggor...

    Nej, du har rätt, vi har inte hunnit besöka er i vår och visste då inte om att ni gjorde en påbyggnad. Om ni har något på gång som ni tycker att vi borde känna till, eller om något blir fel i tidningen, är ni varmt välkomna att skicka ett mail till mig på karin.ericson@nojesguiden.se eller ringa på 0736 96 03 43 i stället för att kalla mig kärring på er hemsida.
    Hälsningar Karin

    SvaraRadera
  2. All publicitet är inte bra publicitet. När vi rankas plats sex efter atmosfär där matupplevelsen förhöjs av avgaser så är vi inte smickrade. Men det kan ju också bara vara vi som är känsliga. Vi är ju en toppklassrestaurang, och vi serverar inte myggor.

    SvaraRadera
  3. Dessutom så funderar vi på hur du kan betygsätta oss när du faktiskt inte varit här? Det är kanske det som är den stora frågan...

    SvaraRadera
  4. Jag har inte betygsatt er eller er mat, ej heller har jag skrivit att ni serverar myggor. Jag har lagt in er på en topplista över de bästa uteserveringarna i stan. Och jo, jag har varit på er uteservering, men dess värre inte nu när ni byggt/bygger om. Eftersom vi har lång presslänggning gjordes listan redan i april och grundar sig på det vi visste och tyckte då.

    SvaraRadera
  5. Öhm, du kan inte ha varit på vår uteservering. För Bloom har aldrig haft någon uteservering. Jag har pratat med varenda själ i personalstyrkan och vi vet därför att du aldrig varit hos oss.

    Hela poängen med oss är vår mat och vårt vin, så utelämna oss hellre om du bara tänker skriva om myggor.

    SvaraRadera
  6. Som sagt. Jag bedömde endast platsen, ert läge i Pildammsparken, och därför nämnde jag även mygg. Jag har inte suttit ner och ätit hos er sedan Ebbe Vollmer fanns med i bilden (men ni har väl full koll på när exakt jag var hos er sist?) men så är ni inte heller med på listan på grund av er mat denna gång utan på grund av platsen där uteserveringen ligger. Det är en guldplats och jag gissar att Jonas Lindvall dessutom förhöjt den.

    Att er uteservering inte öppnat när tidningen kom ut är där emot mitt fel, det borde jag ha kollat upp bättre.

    SvaraRadera
  7. Men vad konstigt. Det enda du INTE nämner i listan är ju läget. Det du skrev är ju rent negativt, tydligen så är vi ju dyra (vart du nu får det ifrån när du nu inte varit här och ätit) och så finns det mygg i dammen. Som sagt, folk kommer till oss för att få sig en upplevelse. I jämförelse med de flesta andra som faktiskt lagar maten själva och inte serverar fryst bake-off så är vi billiga. Våra tapas kostar 45 kr styck. Dyrt? Och vad gäller myggen så finns där inte särskilt många kvar efter årets fågelinvasion.
    Vad jag och resten av personalen in a roundabout way försöker säga är att vi fortfarande tycker att om folk ska skriva om oss så ska de faktiskt ha varit hos oss, ätit, pratat med oss osv. Det har inte du. Detta är inte bara min åsikt. Prova du att ringa till Igi och se vad han har att säga om saken.

    SvaraRadera
  8. Nu spelar ju inte det så stor roll vad eftersom vi själva väljer vad vi skriver i tidningen oavsett vad er personal tycker. Annars skulle ju vi vara köpta. När det gäller betygsättning lyssnar jag mer på mina kollegor än på er.

    Jag började sakligt att förklara hur det gått till, vad som gått fel och tagit på mig det, trots att du kallat mig kärring. Det kanske även är dags för dig att tänka över vad du skriver och inte bara säga åt andra hur de ska bete sig.

    SvaraRadera
  9. Du kan ha missat att detta är Bloom in the Parks blogg. Vi gillar INTE vad du skrev. Vi gillar det INTE eftersom det inte stämmer. Vem är det som ska tänka över vad de skriver? Som sagt, kom du ner och diskutera detta med Igi och oss andra så ska du se att det inte bara är jag som står för vad som skrivs här.

    SvaraRadera
  10. Jag menar, vad ska du sätta betyg på menar du? Du har ju inte varit här. Att sätta betyg på en hörsägen om vad vi ska vara tycker jag luktar väldigt journalistetiskt illa.

    SvaraRadera