fredag 26 juni 2009

Call the doctor! Got a case of shopping-bipolar!

Eftersom det har varit mycket nu i ett par dagar så föreslog jag för mig själv att jag skulle gå ut och handla lite på eftermiddagen. Lite ren retail therapy, typ. Jag behöver ju en del grejer nu när jag ska till Castilla y Leon och titta ut nya viner. Jag har strikta order att inte packa mer än ABSOLUT nödvändigt, dvs typ underkläder och ett ombyte då resterade av flyg-vikten är vikt åt vin som vi ska ta med oss hem. Det kommer bli en den Tempranillo och Prieto picudo! Kanske även en del Viura, och Albarino... Därför gav jag mig ut med ett mål: att inhandla lite ombyten av kläder som är små och lätta och inte tar upp en hel resväska, samt reseförpackningar av allt: schampo, balsam, inpackning, smink, bodylotion... Och där trängs man med alla andra som är ute på rean-efter-lön. Man fick ha vassa armbågar, och då handlade jag ändå i Lund!

Efter att par timmar av att prova kläder och hitta små förpackningar av diverse förnödenheter satte jag mig på Waynes coffee i Lund och drack en chailatte (inget koffein!) och läste en Elle-tidning. En lång artikel om Drew Barrymore, som tydligen trivs med att vara singel och jobba mycket. Jag vet hur det är.
Nu är jag på jobbet och är ganska trött i huvudet. Då var det bara hela arbetsdagen kvar, heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar