tisdag 2 juni 2009

Man blir glad när någon är förstående

För ett tag sen skrev jag på en väns facebook: "bitterfittor, unite!". Det var dock med avseende på småbarnsföräldrar som envisas med att bilda en barnvagnsmaffia i skoaffärer på lördag förmiddag. Vi unga barnlösa karriärkvinnor som vill köpa skor kommer inte in, fram, förbi, emellan, över, under eller ut. Med eller utan nya skor. Detta leder till en kaskad av klagomål på lördag eftermiddag när man fortfarande går omkring i sina gamla pumps, fortfarande 500 kr rik. Men hör och häpna, ingen tycker synd om oss. Ingen är förstående. Ingen bryr sig. Folk byter samtalsämne. Mumlar något om PMS och dagens stress och köphets. Vilket leder till fler sura miner och ännu mer PMS-mumlande. Jag har inte riktigt funderat på denna onda cirkel förut förrän idag när jag för femtielfte gången ringde upp Babs-Paylink för att få rätt på vår kortterminal. Jag fick tag på en mycket förstående Fredrik som vänligt lyssnade på alla våra otroliga problem och sedan ojade sig ikapp med mig om att dessa ännu inte var lösta. Och vad glad jag blev! Här var det någon som förstod! Som höll med om att så här kan det ju inte vara! Låt vara att de flesta problemen inte än är lösta, men ändå!
Tänk om alla män kunde vara lika förstående som Fredrik i allt, inklusive barnvagnsmaffior. Detta leder fram till dagens vet hut: http://vet.hut.nu/?id=11.

Nu ska jag ägna mig lite åt min inkorg som börjar se väldigt full ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar