söndag 3 maj 2009

What are your comments, miss California?

“The gay wedding of gay weddings”! Igår hade vi hela två bröllop. Den 1a maj trädde lagen om homosexuellas giftermål i kraft, och igår hade vi följaktligen vårt första homosexuella bröllop. Vi hade egentligen ingen aning, men så läste jag mailen från ena bruden en gång till, där hon flera gånger skrev om ”sin blivande fru”, som jag anade ugglor i mossen. När jag berättade för Igi om mina ugglor utbröt en storm bland killarna. Gay-skämt galore. Sånger av YMCA-typ. Det hela nådde sin kulmen när en hittils onämnd kock blev sur över att vi gjorde en ändring i tidsplanen, och sa Igi: ”Du är en jävla homo sapiens, va?”, och det var ju bara att hålla med om. Därefter anlände de 35 gästerna och ett jättefint brudpar! En stämningsfull och fin lunch blev det för dem också, och jag är glad att kärleken är fri, nu också i lagens mening.

Sen är kockarna inte vidare bra på latin. Att fungi är fungus i plural kan ju vara knepigt att lista ut.

Vårt andra bröllop hade sin middag på kvällen. Detta var en vigsel mellan en man och en kvinna, vi fick alltså en trevlig variation. Fast mindre sånger av YMCA-typ i köket, vilket ju är tråkigt. Brudmarschen är ju på något vis inte riktigt lika trallvänlig.
Nu är en aptrött Linnéa på väg till jobbet. Det blev sent igår, och tidigt idag. Ingen bra kombination men tyvärr ganska vanlig inom restaurangbranschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar