torsdag 30 april 2009

Painted in place

Det är ett konstant bök med smink som servitris. Lite lättare blir livet nu när man kan gå och bli solbrun i ansiktet, men det är ändå ett bök. Man skulle egentligen behöva betsa fast ansiktet så som man vill ha det. Det ska trots allt hålla för smink, glada leenden, gråt (pga varma tallrikar som bränner händerna), skrik, skratt, konflikter, regn, flirt och pajkastning. Jag har inte ännu sett en reklam där Penelope Cruz får en paj kastad i ansiktet och när detta torkas bort har hon ännu perfekt (!!) mascara kvar under. Eller puder för den delen.
Jag begär egentligen inte mycket, jag vill ha kajal, ögonbrynspenna, foundation och mascara som sitter under en kväll på jobbet. Och egentligen begär jag inte att det ska sitta kvar om man får en paj i ansiktet, för det får väl betraktas som extremt. I min jakt på perfektion till rimligt pris (vill ni att jag ska bättra på sminket får ni allt lämna bättre dricks) använder jag följande: i.d minerals foundation och mineral veil, L'Oreals vattenfasta double extension mascara (paj! gråt! skratt!) och ögonbrynspenna och kajal från maxfactor. Läppglans som håller för en kväll har jag än att hitta, men L'Oreals Glam Shine gör så gott den kan. Det finns inget värre än en servitris med halvtaskigt läppstift (och man bli retad av killarna om man bättrar på det stup i ett) så det hoppar jag över helt. Annars funkar alltid lite ofärgat vaselin.

Puh, det var mitt sminktips. Nu ska jag gå och jobba lite, och bättra på mascaran. Man vet aldrig när pajprovet kommer, det kan vara ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar