tisdag 25 augusti 2009

Vit klänning!

Vi serverade ett jättetrevligt bröllopssällskap i lördags. Allt avlöpte jätteväl och alla var nöjda! Vi som alltid är lite bekymrade när vi ska ha "barnbord", med skrik om pasta och köttfärssås blev glatt överraskade av barn som åt purjolöksterrin och pasta carbonara och höll sig lugna hela kvällen! Det finns alltså hopp för nästa generation! Vi hade till och med ett litet spädbarn som alla i personalen fullkomligt blev kära i. Vad ska man göra, vi är ju restaurangpersonal, och barnet var sött nog att äta.... Men det gjorde vi inte. Vi bara bar omkring på den lille när vi inte serverade!

Sen hade vi personalmat på söndag, med flera goda stammisar. Till och med mon cher ami var inbjuden, och vågade sig på både fiskhuvud och pulpo. Ett liten tugga för människan, ett stort kliv för hela generation falukorv. Haha!
På tal om mon ami så smäller det imorn, och jag har redan gett honom den dära flaskan Taylor's. Han läser ju bloggen.
På lördag är det personalmat igen och två av våra mycket kära gäster har redan bokat. Kl 15! Ring mig så ska jag se om jag inte kan fixa plats åt ett par till.

Sen fick jag reda på något mycket spännande av vår kära vän My i söndags. Gällande gatukontoret och våra alger. My, som med mycket skicklig hand hjälper oss med vårt förgyllningsarbete på ytterdörren, hade ringt till gatukontoret för att höra om de inte kunde rensa upp lite av det skräp i dammen som samlas under vår terrass. Om inte annat kunde vi ju kanske få låna håvar eller något? Hon hörde inget på länge, så hon ringde tillbaka. Då hade de lagt ned ärendet eftersom de inte hade kunnat få tag på henne. Hon bad dem då med viss frustration ta upp ärendet igen, vilket de gjorde med nytt ärendenummer och allt. En vecka senare ringer någon från gatukontoret upp med meddelandet att håvar finns att köpa i fiskaffärer. Alla som vill ha ett ärendenummer kan få det av mig.

Nä, nu har jag bråttom. Vi har fullt hus ikväll och jag råkade tappa min telefon i en hink klorin igår när jag städade, så jag måste till telia för att få den fixad. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar