tisdag 4 augusti 2009

Restaurang/skodepån Bloom in the Park

Jag åkte tidigt till jobbet idag för att hinna med att ordna om i vinkällaren. Jag har av misstag låtit en viss person ställa in nytt vin när det kommit så nu har jag Cote du Rhone Blanc bland mina röda Chateauneuf du Pape. Hallå liksom. Så därför ska det bli ändring på det.
Så när jag klev in idag stod det lite ny riesling från Ida (yey!) vid entrén och en lapp från Igi. "Rensa upp i skodepån".
Det är nämligen så att killarna har sitt omklädningsrum, och dit går man inte som kvinna. Inte frivilligt iallafall. Så moi, Lovisa och Victoria byter om på kontoret i brist på annat alternativ (de andra alternativen är i bageriet eller städskåpet). Och nu har vi ju tre unga kvinnor på samma ställe, och på det stället har det lite mystiskt börjat ansamlas skor. Inte bara jobbskor, utan ett par högklackade pumps, ett par högklackade stövlar, ett par guldfärgade ballerinas, ett par svarta stövlar, ett par converse. Lägg till en stor påse från Marty som jag glömde häromdagen (slutrea på Hugo Boss), en påse från ASOS.com (jag hämtade paketet på väg till jobbet), fyra handväskor och ett par sjalar. Det är välkänt och välkommenterat att jag ALLTID har en oversize Fiorelliväska med mig med allt inklusive köksvasken i, men nu har Lovisa och Victoria börjat ta efter. Och nu ska det tas hem lite skor.
Killarna kikar förundrat på när alla skorna åker ned i påsar och frågar "har fan lyckas ni? man kan ju bara ha ett par skor på sig i taget" och svaret kommer då här:
Jag vet inte om ni minns ett äldre inlägg där jag beklagade mig över de barnvagnsmaffior som belägrar skobutiker på lördagar när vi tjejer har ledig förmiddag. Vi har nämligen upptäckt att om man väljer två butiker inom gångavstånd och är där precis när de öppnar, så hinner man handla lite skor innan man fastnar i gångarna, inklämd bland skrikande barn och stressade föräldrar. Och sen tar vi med oss påsarna till jobbet. Sen jobbar vi. Sen går vi oftast ut för att spela biljard eller hälsa på kollegor på någon krog efter att vi stängt, och då orkar vi inte bära på våra nya skor. Och då blir de kvar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar