måndag 31 augusti 2009

I'm back in black and this is how I wear it

Äntligen lite Ida-vin! För att fortsätta följetongen om fraktare som inte riktigt vet vad de pysslar med blev vi uppringda av någon som hade ett par paket till oss. Stackarn som svarade i telefon antog att det gällde tomater och tyckte att leveransen kunde vänta till på måndag.... och jag blev då utan mitt vin. Det hade kunnat vara en smärre katastrof, men det blev det som tur var inte.

Nu har vi fotboll på arenan och följaktligen har vi fullsatt i restaurangen och på terrassen. Kapprustning börjar: har vi tillräckligt med glas? Svar nej. Alla bankettglas åker upp från likörskåpet nere och polering påbörjas. Har vi tillräckligt med kaffekoppar? Svar nej. Alla kaffekoppar åker upp från porslinsförrådet. Har vi tillräckligt med tallrikar? Svar nej. Alla banketttallrikar åker upp ur kockarnas diverse gömmor. Har vi tillräckligt med personal? Svar nej. All hands on deck. Mat och vin? Tacka vet jag måndag när allt levereras. Och så var checklistan avklarad.

Nu kommer det snart folk och jag måste hoppa i kostymen. Jag har fått en del klagomål på att det är för lite bilder på bloggen, och detta kommer åtgärdas så fort min kära telefon har återhämtat sig från klorinbadet och kan kopplas till datorn igen. Telias reparationstid är ca 3 veckor. Så vi får se hur det blir med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar