lördag 22 augusti 2009

Bröllop!

Om man frågar oss vilken typ av servering vi gillar bäst så blir svaret alltsomoftast vår vanliga servering. Dvs man bokar ett bord för ett sällskap, kanske max fem personer, och vi får överraska med mat och vin. På andra plats kommer helt klart bröllop.
Vi har ett bröllop lite senare här idag, och jag måste bära upp alla våra spiegelau vinglas för våra diskare har varit lite mer än lovligt klantiga med rödvinglasen - så det finns inte jättemånga kvar. Med tanke på hur allvarligt jag ser på servettvikning kan ni ju förstå att det är uteslutet att ett stort sällskap får olika rödvinglas... även om innehållet blir detsamma.

Jag fortsätter min kamp å de laktosintolerantas vägnar att uppfinna ett sätt att göra soyalatte i vår kaffemaskin. Det är inte lätt, men jag ger mig inte.

2 kommentarer:

  1. Bröllopet den 22 augusti var ett av de finaste arrangemang som vi kan tänka oss. Den omsorg och glädje som ni alla på Bloom in the park visade oss (Linnea och Igi som serverade samt alla ni som trollade fram de underbara rätterna i köket).
    Alla inklusive barnen fick med sig minnen för livet.
    Vi lovar att vara budbärare som levererar svaret på var Malmös (Skånes?) bästa restaurant finns.
    Vårt eget tips är att Bloom får Malmös första stjärna i Guide Michelin.

    Ett varmt stort tack
    Marianne och Hans Granath

    SvaraRadera
  2. Tack Hans och Marianne! Det var ett sant nöje att servera er och vi hoppas att vi ses snart igen! Hälsa Cederberg så mycket från oss och se till att dricka mycket gott vin i sydafrika!
    Många kramar
    Linnéa och Igi

    SvaraRadera