torsdag 27 augusti 2009

personalmat

Det är förresten personalmat igen på lördag kl 15. Ring om du vill komma. Igi har LOVAT mig att han ska laga sin berömda kaninconfit.
Jag är förresten mycket imponerad över skillnaden mellan scones på espresso house och de scones som Annette gör hos oss. Okej - scones är INTE en fralla med bikarbonat och ska INTE serveras med hushållsost. De BÖR innehålla russin. Och ska serveras med clotted cream eller double cream (each to his own) och strawberry jam av bästa kvalitet. Annars kan man ju lika gärna äta knäckebröd.

Vår favorit limousin-chaufför kallas Elvis. Om ändå alla hade en sådan. Vad lätt och underbart livet skulle vara.

Jag har stått utanför debatten om Whisky vs Whiskey, men snart måste jag ge mig in. Jag gick förbi en affär som sålde "wiskey"-glas häromdagen. Jag fick stanna och blunda en kort stund, och sända en kort tanke till Asimov på NYT. Vad säger SAO?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar