onsdag 5 augusti 2009

När jag inte är på Bloom

...det är då alla roliga saker händer! (Eller nä, det stämmer inte. Mycket roligt händer på Bloom hela tiden, och är man inte där så missar man därav saker...)
Jag befann mig på vad som ibland lite smygande kan kallas "ledig förmiddag" (inte på restaurangen men telefonjour likväl) när telefonen ringer. Det är Igi. "Du har fått ett paket, kan jag öppna det och kolla att det inte är en brevbomb?" Visst, tyckte jag. Vi la på. Uppskattningsvis en och en halv sekund senare ringer Lovisa och Victoria. "Du har fått blommor! Två dussin röda rosor, och inget kort...", och mer vägrade de säga. Det verkade ju precis helt vansinnigt så jag åkte snabbt in till jobbet och fann två dussin röda rosor.... MED ETT KORT. Det var från min underbara pojkvän som ville uppmärksamma att vi har varit ihop ett tag nu och antog (helt rätt) att det enda säkra stället att finna mig på under dagen är på jobbet. Det var bara det att just idag tänkte jag inte vara på jobbet förrän precis innan servering... Men han känner mig. Tack älskling! Du är up there med världens dyraste vintagechampagner.

Annars så har vi brainstorming på Bloom. Vad blir nästa stora rätt? Jag har ett förslag som jag har döpt till Skönheten & Odjuret. Och ett som heter Bassetts. Men mer får ni inte veta just nu. Men jag ska hålla er uppdaterade så får vi se hur det blir med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar