söndag 19 juli 2009

Religion: Food

Jag fick frågan häromdagen hur man egentligen blir sommelier. Svaret är väl olika från person till person, men förr eller senare så har man svaret: man måste gilla att äta och dricka över allt annat. Sen vill man ibland hålla vikten också, men mat och dryck måste vara högsta prioritet i nästan religiös bemärkelse. Det jag funderar på nu är vad som egentligen passar att dricka till våra scones, och svaret för mig är klart: banyul. Inte för att vi nu kommer att servera vin till Afternoon tea, men det var det där med religiös övertygelse....

2 kommentarer:

  1. hej,
    jag läser denna blog med stort intresse. Jag har nyligen varit utomlands och har därför inte kunnat följa den lika regelbundet som tidigare. Därför undrar jag vad Nöjesguiden skrev som fick dig att reagera så starkt den 10 juli?

    Mvh,
    Johan

    SvaraRadera
  2. Hej Johan!
    Den 10e juli kom en mycket upprörd stammis in med senaste upplagan ev Nöjesguiden, där jag nämndes på plats sju i nån fånig lista: "Öppet brev till Linnéa Taylor: Dra åt helvete"
    Vår stammis tyckte att jag skulle PO-anmäla dem, men varför ge ett så barnsligt utspel mer uppmärksamhet?
    Mvh
    Linnéa

    SvaraRadera