lördag 25 juli 2009

personalmat, the bloom way

Inget ont om kommunal skolmat (eller jo, allt ont. Korv är för evigt förstört för mig) eller om personalmat i allmänhet, men maten vi i personalen äter på bloom överträffar allt. Alberto's pulpo är gudomlig. Pulpo är spansk brässerad bläckfisk. Vi serverar det tunt skivad i restaurangen. I köket äter vi "resterna". Den tunnaste delen av armen, snabbt rullad i olivolja och piment d'espelet. Underbart! Och så lite färskt bröd till. Alberto vill att vi ska servera den så i restaurangen, och visst skulle vi vilja. Men vi vet hur det skulle gå. Alberto ville dessutom att jag skulle skriva mer om detta i bloggen, för att utbilda, typ. Och så skulle jag lägga till hur charmig och underbar han är, när jag ändå var igång. Om det nu skulle vara någon som är intresserad av vår personalmat, som vi anser är överlägset bäst i sverige, så får ni gärna titta förbi. Vad får ni på era arbetsplatser? Vi får allt vi serverar, fast de delar vi inte kan servera. Och en otroligt charmig spanjor. Vad slår det egentligen?

2 kommentarer:

  1. Vi får äta allt vi serverar... fast sånt som blir över då. Det är allt från tvärnöskinka till mälargös. Anser att vi har rätt bra mat faktiskt. Sen blir det varierat med t.ex. friterad kyckling som vi gjorde igår bara för att få i oss annat än "restaurang mat"... /Kim Gysinge Wärdshus

    SvaraRadera
  2. Hej Kim!
    Det är fördelen med att jobba på restaurang, eller hur? Vi försöker hålla oss lite med experimentell mat. Jag jämför de stackare som får lunchkuponger till lunchbuffé på jobbet....

    SvaraRadera