tisdag 14 juli 2009

Ibland när telefonen tar semester

... så får vi helt plötsligt inga samtal. Då är det för att växeln har fått fnatt nere i katakomberna så att vidarekopplingen inte fungerar. Ring då igen så löser det sig oftast.

Ibland glömmer jag att flytta vidarekopplingen till Igi's telefon från min på kvällarna. Eftersom jag har en nokia av "business"-modell kan jag vidarekoppla alla röstsamtal från min telefon. Men då hamnar verkligen ALLA röstsamtal hos Igi, typ min mamma, och även Igi själv när han ringer. Det är extra kul när Igi för höra sin egen telefonsvarare när han har ringt till mig. Konfys!

Restaurangbranschen är en knepig och oberäknelig bransch. Varje dag i två veckor har jag sagt att jag ska vara på Bloom kl 1330, och varje dag har jag funnit mig någon annanstans än Bloom kl 1330. Typ hos AGA för att hämta torr-is, eller på cashen för att hämta mer florsocker, eller på posten för att hämta paket. Eller som den gången då jag och en kock inte kunde komma överens om hur en svensk scone ser ut och jag åkte iväg för att köpa en.
Som det kan vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar