måndag 27 juli 2009

Personalmat. Igen.

Jag har hamnat i min version av himmelriket när whitebait inköps och experimenteras med. Det är små små silvriga fiskar som vänds i mjöl, friteras och äts hela. Det och en låda färska mandlar som Igi hittade.

Någon gång ska jag ta jobb på en vingård under skörd. Gabriel på bodegan Albares som ligger ett par tusen meter över havet, och där vinrankorna växer på sluttningarna, berättade när vi var där i juni att det enda man gör är plockar druvor (de modigaste själarna äter druvor), kör maskiner och dricker vin.

Himmelriket för mig tror jag ligger någonstans mellan Bloom och Albares.

Nu har jag en ny ringsignal förresten. Det var en god gäst som gav mig idén. Det är nämligen så att när jag pratar engelska så har jag en mycket välslipad oxforddialekt. Faktumet är att jag låter som Ms Lumley, för alla som vet vem det är. Så vår käre gäst förelog att jag skulle göra en röstinspelning, "welcome to Bloom in the Park" och att det skulle läggas upp på hemsidans förstasida. Det blev ännu bättre: det blev ringsignalen som ringer när växeln vidarebefodrar alla samtal till mig. Så, välkommen till Bloom in the Park! Ring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar