måndag 21 september 2009

Women in beverage business

Right - Ida har tipsat. Det finns ett nätverk i Sverige som heter Women in Beverage Business (WIBB) vilket drivs av LiseLotte Wanre Östlund. Ida har lovat att ta med mig på träff nästa gång jag är up north, vilket jag verkligen ser fram emot! Jag kan rekommendera att ni tittar in på Wanrewine!

Nu när jag får förstärkning borde jag kanske dra igång nåt liknande med Titti? Typ "The Star Team" - kvinnor i restaurangbranschen? Det är ju väl inbäddat i tänkandet att vem som helst kan servera en tallrik mat eller steka en hamburgare. Och det stämmer. Vilken idiot som helst kan ställa ned en tallrik mat på ett bord framför någon som sitter ned och väntar på ovan nämnda tallrik. Men att
1. Servera med stil
2. Veta vad en carpaccio är och hur man flamberar något
3. Veta skillnaden på en Café Coretto och en Irish Coffee
4. Kunna lite om vin och sprit
5. Laga mat och driva kök
....Det kan inte alla. Och den här branschen är överfull av uppblåsta primadonnor - vi kanske skulle göra något åt det, inifrån? C'mon girls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar