fredag 11 september 2009

Girlpower

Varför finns inget sådant här i Sverige? Seriöst, män har alltid organiserat sig i små klubbar som håller varann om ryggen och pushar varandra kollektivt upp på karriärstegen... Se på katolska kyrkan till exempel. Klubben för inbördes beundran. Och visst är det en dygd att vara fattig och vara utan materiellt ägande, speciellt om man bor i en liten egen stat med en egen bank och aldrig behöver orora sig för mat eller husrum... och just det. De andra klubbmedlemmarna får inte klaga på att du har mer. För det är ju en synd.
Nä, skämt åsido. Var är Sveriges Women of Wine? Någon som vill vara med och starta klubb? Så vitt jag kan ta reda på genom google har vi bara Britt på bkwine som håller Sveriges flagga högt i det avseendet. For visst har vi kvinnliga sommelierer i Sverige, jag känner flera. Men jag saknar motstycke till Jancis Robinson här, och en organisation som kan hjälpa unga förvirrade tjejer med vinambition (läs: jag). Och då menar jag inte en organisation typ munskänkarna eller nåt, där man träffas en gång i månaden och utvärderar systembolagets senaste. Nej, jag vill ha mer, lite kvinnor med "been there done that". Who's with me?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar