söndag 6 september 2009

Gewurztraminer

Vad att servera till kålpudding? Jag äter inte kålpudding så jag får gissa. En torr gewurztraminer kanske? Eller en torr riesling, gärna Alsace-typ. Inte vendages tardives, dock. Men who's offended by a riesling liksom? Inget rödvin iallafall. Eller tja, det beror sig väl på vad man ska ha i kålpuddingen. Fläskkött, till exempel, då skulle man behöva tanniner och mer alkohol.

Så. Dagens vinlära. Det är söndag, jag tvättar med mon cher fiancée och är LEDIG. Då vet jag inte vad jag ska ta mig till, knappt. Så kålpuddingsfunderingar, mat på en annan restaurang än Bloom och min älsklings sällskap hela dagen. Jag tror inte det är sant. Jag får ta mig in till jobbet mitt i natten och svara på lite mail, då blir det som vanligt igen.

Och så var det det där med bilder. Telia har inte fixat min klorinstinna telefon än, så jag har en seg nokia från förra århundrandet istället för min high-tech businesstelefon. Suck. Så det kommer. När datorn har fattat att telefonen inte är ett modem, och telefonen har fattat att den kan agera databas. Och just det, man måste ju ha tid att stå och vänta på att telefonen ska ta en bild. Och i restaurangbranschen står vi sällan stilla så länge. Det där med att "catch the moment" blir en underdrift om det tar en halvtimme att få till en bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar