onsdag 20 januari 2010

Släpp ut mig!

Jag har tröttnat på att vara sjuk. Jag har redan minutiöst planerat allt roligt jag ska göra i ca tre år framåt, läst ut alla böcker jag lånat på biblioteket, pluggat färdigt för denna vecka...
Och sen slog det mig att jag har missat något! Jag ska träna mina föräldrars hund i tryffelsök! De bor ju lägligt nära Öland och deras yngsta vovve Benjamin (rhodesian ridgeback) har visat sig ha en ofelbar nos för att sniffa upp allehanda godsaker. Det har förresten Frog också, Igi brukar säga att tryffelhundar inte behövs på Bloom nu när vi har vår käre franske sommelier. Jag tror tyvärr att det är så att Frog känner lukten av tryffel på mils avstånd - om den ligger ovan jord. Så det behövs kanske en hund ändå.
Men iallafall. Nu måste jag bara sälja in idén till Mamma och Pappa, så får vi se. Jag ÄLSKAR tryffel, och den som Robin Hund kom med här sist var helt otrolig.

(edit: Mamma och Pappa påminde mig om att jag förra julen lärde Benjamin att "skaka tass", med resultatet att han klipper till alla med sina kloförsedda fötter stup i kvarten i hopp om att få godis. Och inte att han alltid träffar ens händer, emellanåt vill han ha godis när det passar honom, dvs mitt i natten när man sover. Aj. Det väger mellan att få hela trägården uppgrävd hemma i "tryffelsök" och att faktiskt hitta tryfflar, men det kan det kanske vara värt...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar