lördag 9 januari 2010

Leksaker

Vi har en ny leksak som jag är otroligt fascinerad av, nämligen en "smoking gun". Och nej, det har inte hänt ett nytt mord på Olgas och Igi har ännu inte upptäckt hur man fixar RSS på mobilen. En "Smoking gun" är helt enkelt en rökmaskin som inte tar upp ett helt rum i anspråk. En rökpistol! Jag tycker den är jätterolig, för då kan man få dramatisk rök på ett helt annat sätt en kolsyreis. The stage is set...

På tal om det hände en rolig incident på bussen idag. En incident som påminner mig om två saker: 1. Att Malmö är en sandlåda, socialt sett. 2. Att jag har otrolig tur som jobbar på ett ställe där de anställda får fritt spelrum att ta ut svängarna, skapa kontrovers och uttrycka sig som de vill.

Annars har jag upptäckt att man kan vara sommelier på flera områden. Hört om "The coffee sommelier" (kanske ett framtida jobb för mig, med tanke på allt svart koffein jag häller i mig på dagarna...)? Nu tänker jag lansera begreppet "ölsommelier", och en sån finns på Brogatan. En tjej till och med. Det gillar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar