tisdag 19 januari 2010

Death by chocolate

Vilket vin dricker man till halsfluss? Mon Cher vidhåller att allt det jag lär mig på universitetet är trams: allt som behövs är whisky och aloe vera. Whisky till insidan och aloe vera till utsidan, eller om det möjligtvis var tvärt om. Frog anser att det stämmer, men med modifikation: en fransk sprit, typ cognac, ska det vara annars hjälper det inte.

Jag tycker att när man känner sig som döden fast med feber så vill man inte alls ha en massa sånt trams. Man vill ha Death by chocolate och Banyuls. Eller Taylor's 20-yr Tawny.
Egentligen är det inte just Death by chocolate jag vill ha just nu heller. Titti och Boris gör just nu en fantabulös varm chokladdessert som jag älskar. Tyvärr kan jag inte få hem den, när man är sjuk i halsfluss är det verboten att vara på jobbet och sno mat. Och Mon Cher är det MonSter jag skapat, så jag får skylla mig själv: han släpper inte in huvudingrediensen genom dörren. Det spelar ingen roll hur mycket jag kväker om att det är gott, jag får nöja mig med det vi har hemma. Veganmat, dvs. Nyttig mat, som det inte kan göras dessert av, ens om man häller agave-sirap på den. Suck.

Frog ska på Vinisud med Ida och Niklas om ett tag, jag är avundsjuk men får nöja mig med att jag får leka helt själv bland flaskorna utan att någon kommer och stör. Jag ska bara bli av med virusen först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar