söndag 18 oktober 2009

Sweet sixteen

Fullbokad eftermiddag med afternoon tea! Igi skönsjungade i köket med sina scones och jag och Arabela diskuterar hur man bäst "mismatchar" alla våra tekoppar. Jag älskar afternoon tea och den ganska lugna servering det innebär. En välkommen helgpaus att diskutera en annan typ av matkultur med intresserade. För er som ÄR intresserade så serverar vi fortfarande champagnefrukost... på Bloomvis då såklart. Igi's egna version av hur dagens första mål bör intas, vad mer behöver jag säga?

När serveringen var klar dundrade Matlock och diverse små vänner in - Matlock fyllde år i veckan och hade kalas. Alla ville mata ankorna med brödet som blivit över - fet och glad confit du canard kan väntas på menyn i fortsättningen.

Annars har jag och Arnaud fått en ny Bourgogne av Mats! Yey! Lite roligare till en av förrätterna. Mina spanienviner är nu beställda och till det kära paret som jag "provade" min favorit - Monte Aman 5 meses en barrique - DEN FINNS SNART PÅ MENYN! Glad Linnéa.
Jag och Igi har idag roat oss åt en idé som vi fick efter ett mail som trillade ner i inkorgen häromdagen. Vi har livlig fantasi, och jag lovar att när jag kan berätta om vad det var för något så hoppas jag att vi kommer skratta lika gott åt det allihopa.

Ida har förresten skickat en massa Vespres! Och sen hoppas jag att hon kommer ner snart med "storebror Vespres" så att Arnaud får träffa henne och smaka på hennes fina viner.

Nä. Jag och mon cher ska äta något snart är det tänkt och då kan man inte sitta här och skratta åt internskämt. Vi har inte varit på Kin Long nu på ett tag.... Och jag saknar dem. Vi får se. Jag kanske tar mig i kragen och lagar carbonara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar