tisdag 6 oktober 2009

Foie gras, här kommer det

Jag skrev föregående inlägg lite hastigt och lustigt (jag är kär, ha förståelse) och insåg efter att jag postat det att jag utelämnat halva historien om gårdagen. Hallå liksom, jag hade ju det till och med i rubrik! Men när endast 30% av de små gråa är funktionsdugliga (resten ägnar sig åt kombinerad fantasi och flashback, som sig bör när man förälskat sig) då kan det hända att man glömmer lite saker här och var.

Gällande foie gras så får vi så mycket hatpost varje gång vi säger något om det, eller på något annat vis annonserar att vi har det. Så nu ska jag lite kort tala om varför vår foie gras är lite bättre än alla andras.
Vi har nämligen en liten tant i Normandie som har en 250 gäss och en gris och en katt. Hon handmatar sina gäss dagarna i ända och säljer levern senare när det är slaktetider. Och tro mig, man känner skillnad på smaken. Mycket dyrare, visst, men det är ljuv omtanke hela vägen ned till sista tuggan. Ingen tvångsmatning här inte.

Mm. Stekt foie gras med lönnsirap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar