lördag 31 oktober 2009

Julbord eller inte julbord, that is the question!

Eftersom det fortfarande är så att ca 70 år som Olgas väger tyngre i vågskålen hos allmänheten än 2 år som Bloom får vi massvis med mail och förfrågningar om Mårten gås och julbord. Eftersom 2 år som Bloom väger tyngre i vågskålen hos oss än 70 år som Olgas så har vi varken gåsamiddag eller julbord. MEN. Vi städade ur ett förråd häromdagen och hittade då gamla menyer från 70-talet, då Olgas var hippt i stil med Brogatan. Titti fick då en snilleblixt och tänkte att vi gör en 70-talsinspirerad julmeny á la Olgas! 70-talet för mig innebär ju annanas och yakitori, men Titti har trollat igen och gett det hela ett välbehövt moderniserande ansiktslyft. Jag vet nu vart alla mina julkilon kommer att härröra från...
Sen har vi en idé som VI tycker är jättekul och därför att i ett annat liv hade vi alla jobbat på cirkus. Vi ska klä ut oss en hemlig kväll under servering. André ska ha på sig lederhosen. Jag och Titti ska vara tjejerna i Abba. Arnaud ska vara en groda - och Igi (som har stukat knät och haltat runt i två veckor) ska vara Lord Nelson. Jag vet inte hur han tänkte bära tallrikar, och jag och Titti tänker inte sjunga... men vi tycker det är roligt. Vi vill ju inte vara lika stela som de stärkta servetterna vi har.

Sen har jag tjatat och tjatat och tjatat (repetera ad infinitum) på Igi om att vi faktiskt ska ha en "cellar night" med vintagevinerna från källaren. Det kommer att gå till så att vi med ett begränsat antal platser matchar våra finaste viner med mat. Jag har ett par Bordeauxer jag bara VILL damma av (igen) och korka upp. Arnaud och jag är faktiskt helt överens om vilka det ska vara. Eftersom sist vi hade cellar night så bokades det upp ett halvår i förväg av branschfolk så vill vi nu ge våra kunder "utomsocknes" möjlighet att veta vad som gäller. Så vi släpper inte datum. Ring och fråga istället.

Nu har vi snart Afternoon Tea och här sitter jag och tjattrar. Inte bra. Jag får helt enkelt kostymera mig och pallra mig upp till resten av världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar