torsdag 29 oktober 2009

Grodor och Rostbiff

Det här kriget "over the channel" är hysteriskt roligt. Snart börjas det med "we won the war" från Igi's sida, det är jag säker på. Då får man bara passa Titti och Boris i köket.

Jag och Mon Cher kan rapportera att Allerums XO passar superbra till salami på ett gott bröd. Trots att den kommer i en vakumförpackning. Tack J&K för tipset! Nu vet jag inte hur jag ska göra, min världsbild har skakats i sina grundvalar.

Sen var vi äntligen på Kin Long i måndags. Äntligen! För att fira att ännu ett par månader har passerat utan allt för mycket blod på väggarna intogs en flaska Penfolds Shiraz från Barossa, 2004. Hur många flaskor finns nu kvar i Sverige? Jag vet inte, jag bara måste konstatera att jag helt enkelt får spåra upp dem och inhandla dem. Som Gollum. Pinot Gris till förrätten var underbart... men det saknades det där indéfinissable?

Klockan är halv nio och jag ska till jobbet. Mon cher har köpt sojalatte till mig för att jag skulle fixa internet, vilket jag nu har gjort. Så bloggen kommer att hållas uppdaterad! Vi hörs när jag gjort entré på Bloom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar