måndag 12 juli 2010

Linnéa's two cents - the ultimate wedding breakfast

Jag minns en gång när vi höll på att organisera ett bröllop på Bloom. Igi var eld och lågor över blomarrangemang och mat, och brudparet var mest eld och lågor över maten. Igi, jag och en kock satte oss ned för att skriva ett menyförslag. Jag och Igi som båda har våra rötter i The Empire tänkte inte alls till när vi skrev "This is our suggestion for your wedding breakfast". Vi fick ett oroligt mail tillbaka - det var ju en middag de hade beställt, inget annat! Vi fick skriva tillbaka: "Don't worry, "wedding breakfast" is just what we pommies call the first meal of your married life!"
Och på tal om frukost för nygifta har jag varit på frukost på Bloom igår. Den civiliserade versionen av "a full English", dvs. Man får en rostad bagel med scrambled eggs, och antingen rökt lax eller rostbiff och lyxskinka. Kycklingleverpaté (Kiro gick direkt fram till Igi när vi kom, satte sig framför honom och naglade honom med blicken "var är min mat?") och hemlagad hjortronsylt med toast, en liten sallad samt färska jordgubbar och aprikoser med ett glas bubbel. I bastuhettan var juice välkommet, fast jag kände mig tvungen att intaga lite koffein i form av kaffe också. Mon Cher tyckte att det var en perfekt avslutning på en hektisk vecka, och visst hade han rätt. Vi kanske kan tjata till os Breakfast at Bloom dagen efter vårt bröllop? Som en perfekt start till livet som gifta? #reallybroadhinttoIgi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar