fredag 2 juli 2010

Linnéa's two cents - notre anniversaire et le ultimate take-out

Mon Cher och jag har firat un anniversaire idag. Jag blev hur förvånad som helst när Mon Cher med bestämdhet sa "Jag fixar maten och vinet ikväll älskling" - här pratar vi mannen vars största kulinariska insats i detta förhållandet begränsat sig till att hälla upp en skål yoghurt en gång när jag var sjuk. Äter gör han med största glädje, men laga mat är ju inte hans grej.
Jag blev därför glatt överraskad när han kom hem med en trerätters take-out från Bloom! I praktiska take-out kartonger med fack för bröd och amuse bouche! Vi fick underbar kall pulpo-sallad (min favorit) anka med primörer och en fantastisk dessert med mynta, lite choklad och färska jordgubbar! Till detta hade han med sig en flaska bubbel (BdB såklart). Min karl alltså. Världens bästa.
Eller hoppsan. Bloom in the Park. Världens bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar