onsdag 23 december 2009

we wish you a merry christmas

God Jul allihopa! Jag sitter hemma hos mina föräldrar med en hel hög helg-läsning (Wine Spectator, Livets Goda, The Chateauneuf-du-pape book, Vanity Fair). Tyvärr är mon cher inte här, jag är helt säker på att han skulle uppskatta kombinationen Anna Anka och gewurztraminer. Jag har redan hittat något jag måste göra: jag knallade ned till systemet och köpte en non-dosage champagne att prova och jämföra med en konventionell blanc de blancs. Wohoo!

Läsningen att rekommendera över jul är helt klart A.A. Gills krönika i Wine Spectator. Vi följer tradidtioner lite på samma vis - utan att fråga varför, och hälften av nöjet är lite av det pin man lider under tiden. Jag menar, varför tror ni ingen äter lutfisk under resten av året?

Annars så ville jag mest säga GOD JUL från oss alla på Bloom till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar