fredag 26 februari 2010

Ambivalent eller schizofren, you choose.

Jag läste detta till morgonkaffet framför mikroskopet.
Eftersom jag själv är vegan för tillfället har jag full förståelse för att man glömmer berätta att man äter annan kost när man ska ut i sällskap, allra helst om man inte själv bokat bordet. Dumt men sant.
Sen jobbar jag ju i ett kök där allt görs a la minute, så jag har full förståelse för restaurangpersonal som blir arga och frustrerade när det kliver in ett sällskap där ingen meddelat att det finns två vegeterianer, en mjölkproteinallergiker och någon som inte tål gluten (fast egentligen gör de visst det, de vill bara inte äta vetemjöl för de är på GI-diet. Inget ont om er som är glutenallergiker på riktigt).
Gah. Jag har varit uppe sen 03, det är för tidigt på morgonen för att diskutera politik.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera