fredag 6 augusti 2010

Linnéa's two cents - the checklist

Mon Cher's svensexa är nu avklarad. Det blev en kidnappning till Hamburg och utgång på diverse barer, och sen bakfylla och lämmeltåg till Malmö. Nu börjar även vi bli lite nervösa, man inser helt plötsligt att den lilla sammankomsten vi tänkte gifta oss på består av tusen detaljer som kan - och säkert kommer att - gå fel. Därför har vi en checklista. Överst på min står möhippan - jag vägrade bli kidnappad och förnedrad så jag vet faktiskt dag och tid, och tur är ju det för fröken Kontrollfreak. Sen står disputation, för den är det nog praktiskt att ha ur vägen innan vi säger "I do". Om Mon Cher trodde att han hade sett mig hysterisk så får han nog tänka om när den dagen närmar sig...
Mon Cher har "komma i form" på sin lista (jag antar att det är efter svensexan) och deppade därför lite över att all god mat och dryck försvann ut genom dietfönstret. Sen berättade jag om LCHF och whisky, och då blev det genast bra igen. Vi upptäckte också att Ida och Niklas släpper lite bubbel till systemet i samma veva här, och tänkte direkt att non-dosé måste funkar för alla dieter. De släpper lite andra roligheter också, passa på att beställa innan det tar slut. Goda viner kan ju göra det. Ta slut alltså.

Vi berättar alla våra funderingar om allt som kan gå fel och hur vi vill ha det egentligen för Igi. Han är kolugn i stormen. Det är skönt. Då blir det kanske något bra av allt detta ändå. Eller, det är ju klart det gör. Hela denna historien började på bord 5, och det är ju vårt bästa bord. Säkrare kort än så finns ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar