måndag 30 augusti 2010

Linnéa: New life, much like the old one

Jag har på sista tiden ägnat mig åt att lära mig skriva om fakta på det strikt objektiva sätt som förväntas i vetenskapliga artiklar. Detta inlägget kommer att vara helt subjetivt.
Nu är jag alltså gift, med Mon Cher som jag fann på bord 5. Bord 5 är i övrigt restaurangens bästa bord, så de man hittar där är generellt lite bättre än alla andra. Nä, skämt åsido. Egentligen så hittade jag honom i korridoren, och därefter fick sällskapet slå sig ned på bord 5. Men det var passande iallafall att vi sa "I do" på terrassen på Bloom.

Titti och Igi hade verkligen "pulled out all the stops" och serverade en fantabulös 5-rätters middag med mina viner, och sen kanapéer och Margarita från en slushmaskin. Jag har serverat på fler bröllop och mottagningar än jag kan räkna, och jag kan helt subjektivt säga att detta var det bästa bröllopet någonsin. Akiro, vårt lilla bus till Jindo, satt med och underhöll serveringspersonalen ungefär som i Grevinnan och Betjänten; han höll också med att det var ett bra bröllop. Han fick nämligen en massa kycklingleverparfait av en hundvänlig kock... Restaurangvänner var så klart på plats, representerade när serveringen avslutat på den egna krogen.

Nu väntar en mycket stökig höst med artikelpublicering, flytt och tillökning i hundskaran. Jag vet inte när jag serverar nästa gång, men jag kan lova att när vi får en ledig stund över kommer vi att vara på Bloom. Restaurangen och personalen har under lång tid varit så stor del av mitt liv att det i det närmaste är att se som ett hem och en familj. Sådant försvinner inte i första taget. Jag hoppas att jag snart får se Titti och hennes team får de stjärnor de vill ha, för jag känner inga som förtjänar dem mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar